Abstract
Baseret på cases fra to nye naturfagslærere, repræsenteret ved brug af en "meaning-making model", er en række muligheder og udfordringer for fortsat læring i praksis identificeret. Til perspektivering inddrages refleksioner fra en kohorteundersøgelse af naturfagslærere. Muligheder diskuteres under to overskrifter: 1) at lærer ved at afprøve i praksis og 2) at lære i kollegialt samspil. Udfordringer ift. pkt. 1 identificeres relateret til om lærerne fokuserer på elevernes naturfaglige begrebsudvikling, eller om det eneste succeskriterium er glade og aktive elever. Udfordringer ift. pkt. 2 er først og fremmest store forskelle fra skoler hvor hver naturfagslærer passer sit, til skoler med tæt samarbejde.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MONA |
Vol/bind | 2012 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 37-54 |
Antal sider | 18 |
ISSN | 1604-8628 |
Status | Udgivet - 2012 |
Emneord
- læring
- naturfagsdidaktik
- naturfagsundervisning
- praksis