Naturfagsundervisning i skolen i samarbejde med det lokale erhvervsliv

Lene Mikkelsen, Troels Tunebjerg, Susanne Rosenild

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    Naturfagsundervisningen i skolen har de senere år undergået væsentlige
    forandringer. Flere skolebaserede udviklingsprojekter, Pisa rapporter
    og ministerielle rapporter om naturfagenes fremtid har motiveret til
    udviklingen. Tendensen går i retning af at skoler etablerer naturfagsteams
    der skal fremme en kvalificering af undervisningen i de enkelte fag og
    fagene i samarbejde. På Lolland Falster gennemføres for øjeblikket to
    naturfags-udviklingsprojekter, som har skabt synergieffekter gennem et tæt samarbejde.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftFysik-kemi: natur-teknik
    Vol/bind2007
    Udgave nummer1
    Sider (fra-til)22-25
    Antal sider4
    ISSN0109-8624
    StatusUdgivet - 2007

    Emneord

    • naturfag
    • fysik/kemi
    • skole
    • uformelle mijøer
    • undervisning
    • virksomheder

    Citationsformater