Abstract
Naturfagsundervisningen i skolen har de senere år undergået væsentlige
forandringer. Flere skolebaserede udviklingsprojekter, Pisa rapporter
og ministerielle rapporter om naturfagenes fremtid har motiveret til
udviklingen. Tendensen går i retning af at skoler etablerer naturfagsteams
der skal fremme en kvalificering af undervisningen i de enkelte fag og
fagene i samarbejde. På Lolland Falster gennemføres for øjeblikket to
naturfags-udviklingsprojekter, som har skabt synergieffekter gennem et tæt samarbejde.
forandringer. Flere skolebaserede udviklingsprojekter, Pisa rapporter
og ministerielle rapporter om naturfagenes fremtid har motiveret til
udviklingen. Tendensen går i retning af at skoler etablerer naturfagsteams
der skal fremme en kvalificering af undervisningen i de enkelte fag og
fagene i samarbejde. På Lolland Falster gennemføres for øjeblikket to
naturfags-udviklingsprojekter, som har skabt synergieffekter gennem et tæt samarbejde.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Fysik-kemi: natur-teknik |
Vol/bind | 2007 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 22-25 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 0109-8624 |
Status | Udgivet - 2007 |
Emneord
- naturfag
- fysik/kemi
- skole
- uformelle mijøer
- undervisning
- virksomheder