Natur/teknologi - udeskoles bidrag til naturfaglig dannelse

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Kapitlet belyser, hvordan udeskole i natur/teknologi kan bidrage til elevernes naturfaglige dannelse. Det undersøges, hvordan elever i et forløb om grundvand og grundvandsdannelse møder konkrete og komplekse fænomener i naturen, som kan have betydning i samfundet - et møde som både kan styrke elevernes evne til at tænke kritisk og klæde dem på til at tage stilling og handle som en del af et demokratisk samfund.
OriginalsprogDansk
TitelUdeskole i teori og praksis
RedaktørerJørgen Bærenholdt, Marianne Hald
Antal sider13
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato1 aug. 2020
Sider115-127
Kapitel7
ISBN (Trykt)978-87-7234-019-7
StatusUdgivet - 1 aug. 2020

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Dannelse
  • Diskussioner
  • Forklaringer
  • Grundvand
  • Hverdagsforestillinger
  • Hypoteser
  • Kritisk tænkning og handling
  • Naturfaglig dannelse
  • Naturfagsundervisning
  • Observationer

Citationsformater