Abstract
Kapitlet belyser, hvordan udeskole i natur/teknologi kan bidrage til elevernes naturfaglige dannelse. Det undersøges, hvordan elever i et forløb om grundvand og grundvandsdannelse møder konkrete og komplekse fænomener i naturen, som kan have betydning i samfundet - et møde som både kan styrke elevernes evne til at tænke kritisk og klæde dem på til at tage stilling og handle som en del af et demokratisk samfund.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Udeskole i teori og praksis |
Redaktører | Jørgen Bærenholdt, Marianne Hald |
Antal sider | 13 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 1 aug. 2020 |
Sider | 115-127 |
Kapitel | 7 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7234-019-7 |
Status | Udgivet - 1 aug. 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Dannelse
- Diskussioner
- Forklaringer
- Grundvand
- Hverdagsforestillinger
- Hypoteser
- Kritisk tænkning og handling
- Naturfaglig dannelse
- Naturfagsundervisning
- Observationer