Naturvidenskabens væsen og den problemorienterede undervisning

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Naturfagene nyder stor interesse og bevågenhed både fra politisk hold og fra erhvervsliv og fonde i disse år, hvilket blandt andet kommer til udtryk gennem rundhåndede bevillinger til forskning og udvikling. Hvordan sikrer vi, at denne tendens ikke tilsidesætter den kritiske refleksion i forhold til, i hvilken retning naturfagene samt den naturfagsdidaktiske forskning bevæger sig? Forfatterne til denne antologi peger på en række indlysende spørgsmål, som bør stilles til de tendenser, der præger undervisningen i naturfag i dag.
OriginalsprogDansk
TitelNaturfag i et spændingsfelt : Kritiske perspektiver på aktuelle tendenser
RedaktørerSteffen Elmose
Antal sider13
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2021
Sider41-53
ISBN (Trykt)978-87-7234-126-2
StatusUdgivet - 2021

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Naturfagsdidaktik

Citationsformater