Abstract
Naturfagene nyder stor interesse og bevågenhed både fra politisk hold og fra erhvervsliv og fonde i disse år, hvilket blandt andet kommer til udtryk gennem rundhåndede bevillinger til forskning og udvikling. Hvordan sikrer vi, at denne tendens ikke tilsidesætter den kritiske refleksion i forhold til, i hvilken retning naturfagene samt den naturfagsdidaktiske forskning bevæger sig? Forfatterne til denne antologi peger på en række indlysende spørgsmål, som bør stilles til de tendenser, der præger undervisningen i naturfag i dag.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Naturfag i et spændingsfelt : Kritiske perspektiver på aktuelle tendenser |
Redaktører | Steffen Elmose |
Antal sider | 13 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2021 |
Sider | 41-53 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7234-126-2 |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Naturfagsdidaktik