Nedslag i pædagogikkens teorihistoriske udvikling: En undersøgelse af Erling Lars Dales forfatterskab. Ph.d.-afhandling.

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingPh.d. afhandlingForskningpeer review

Abstract

Afhandlingen er en undersøgelse i, hvordan pædagogik udvikler sig gennem 35 år i Erling Lars Dales forfatterskab. Forfatterskabet bliver analyseret i en distinktion mellem normativ/analytisk kommunikation. De metodeteoretiske overvejelser er funderet i en operativ konstruktivistisk hermenutik, der gør det muligt at konstruere datamaterialet i en empirisk og hypotetisk konstruktion herunder perspektiverer undersøgelsens fund mod en epistemologi.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedÅrhus Universitet
ForlagDanmarks Pædagogiske Universitetsforlag
Antal sider403
ISBN (Trykt)9788776842307
StatusUdgivet - dec. 2007

Emneord

  • videnskabelig pædagogik

Citationsformater