Neuropædagogik, tegnlæsning og samskabelse i praksis

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Ud fra et neuropædagogisk perspektiv ser forfatterne på de daglige interaktioners betydning for børns udvikling, og de beskriver, hvordan en neuropædagogisk tilgang kan bidrage til børnenes oplevelse af at være aktivt medskabende i hverdagnens små samspilsøjeblikke. Kapitlet forklarer også, hvordan arbejdet med iagttagelser, tegnanalyse og hypoteseopstilling helt konkret giver pædagogen mulighed for at inddrage børn og borgere i små hverdagsbeslutninger.
OriginalsprogDansk
TitelPædagogen som forandringsagent : Samskabelse og forandring i pædagogisk praksis
RedaktørerMaria Christina Behnke, Mads Thomsen
Antal sider18
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato2021
Sider57-74
ISBN (Trykt)978-87-500-5789-5
StatusUdgivet - 2021

Citationsformater