Neuropædagogiske perspektiver på inklusionsindsatsen i Folkeskolen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Dette temanummer belyser den pædagogiske betydning af de nyeste landvindinger inden for kognitions- og neurovidenskaben, som har bidraget til at udvide læringsbegrebet. Med den tredje generation af neurovidenskab er det igen blevet tydeligt, at man ikke kan forstå læring alene ved at undersøge og måle på hjernen. Man må derimod undersøge det kropsligt funderede samspil mellem mennesker i konkrete situationer. I det lys giver begrebet neuropædagogik igen mening.
OriginalsprogDansk
TidsskriftKognition & Paedagogik
Vol/bind31
Udgave nummer121
Sider (fra-til)16-25
Antal sider10
ISSN0906-6225
StatusUdgivet - 14 sep. 2021

Emneord

  • Børn og unge
  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater