Abstract
Håndbogen Nordisk arbeidsmodell for Undervisning for bærekraftig utvikling præsenterer et koncept til kompetenceløft af lærere inden for undervisning for bæredygtig udvikling - Hvad skal man undervise i og hvordan kan man gøre det. Bogen indeholder dels et Efteruddannelseskoncept med beskrevet kursusmodel samt didaktiske ubu-relevante temaer (Sammensatte problemstillinger, Elevdeltagelse og demokrati, elevers handlekompetence, tværfaglighed, evaluering af ubu-undervisning)
Udviklingen af håndbogen er et produkt nordisk samarbejde støttet af Nordisk Ministerråd.
Udviklingen af håndbogen er et produkt nordisk samarbejde støttet af Nordisk Ministerråd.
Bidragets oversatte titel | Nordisk model for undervisning for bæredygtig udvikling -håndbog for læreruddanere |
---|---|
Originalsprog | Norsk |
Titel | Kimen |
Redaktører | Merethe Frøyland |
Vol/bind | KIMEN |
Udgivelsessted | Oslo |
Forlag | Naturfagscenteret |
Publikationsdato | 2017 |
Udgave | 1/2017 |
ISBN (Trykt) | 2464-4544 |
ISBN (Elektronisk) | 2464-4552 |
Status | Udgivet - 2017 |
Navn | KIMEN |
---|---|
Nummer | 1/2017 |
Vol/bind | 1/2017 |
ISSN | 1890-5137 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Bæredygtighed
- FN Verdensmål
- Handlekompetence
- Kompetenceudvikling