Projekter pr. år
Abstract
I denne artikel vil jeg give indsigt i, hvad numeracy er, og hvordan numeracy kan danne rammen for et perspektiv på matematik i grundskolen. Jeg vil give to eksempler på numeracy anvendt i skolens praksis og argumentere for, hvordan begrebet kan kobles til Fælles Mål for matematik. Afslutningsvis vil jeg diskutere numeracy i forhold til begreberne empowerment og dannelse. Hensigten er at belyse, hvordan numeracytænkningen kan danne rammen for en didaktik med et anvendelsesorienteret og meningsbærende fokus, der kan styrke elevernes matematiske og demokratiske kompetencer.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Viden om Literacy |
Udgave nummer | 22 |
Sider (fra-til) | 48-54 |
ISSN | 2245-2761 |
Status | Udgivet - 8 sep. 2017 |
Emneord
- sprogtilegnelse
- literacy
- matematik
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Tidlig Literacy - tidlig numeracy
Hannibal, S. S. (Projektdeltager), Andersen, M. W. (Projektdeltager), Kaas, T. (Projektdeltager), Freil, O. (Projektdeltager), Reusch, C. F. (Projektleder), Hannibal, S. S. (Projektdeltager), Basse, L. (Projektdeltager), Andersen, M. W. (Projektdeltager), Kaas, T. (Projektdeltager), Freil, O. (Projektdeltager), Anker, M. (Projektleder) & Reusch, C. F. (Projektleder)
01/01/16 → 31/12/18
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Fil