Ny faglig kvalitet i historieundervisningen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Faglige indholdskrav og faglige læreproces- eller formidlingskrav ikke kan adskilles. De udgør en helhed som sikrer undervisningen faglig kvalitet. Et af de mere centrale momenter i denne helhed af falige indholds- og formidlingskrav er koblingen mellem faglige begreber på den ene side og og forståelsen af det aktuelle emne på den anden.
OriginalsprogDansk
TitelHistorieskabte såvel som historieskabende : 7 historiedidaktiske essays
RedaktørerLene Rasmussen, Henning Brinkmann
Antal sider14
UdgivelsesstedGesten
ForlagCBS - Copenhagen Business School, Doctoral School of Organisation and Management Studies
Publikationsdato1996
Sider19-32
ISBN (Trykt)87-7794-295-7
StatusUdgivet - 1996

Emneord

  • folkeskolen
  • historieformidling
  • historieundervisning

Citationsformater