Abstract
Skolen som organisation har fået ændrede vilkår for ledelse: en forestående folkeskolereform og den nye ikke-arbejdstidsaftale udfordrer ledelsestænkningen.
Ledelsesudfordringerne i skolen er ikke skolespecifikke men rummer elementer af de aktuelle ledelsesudfordringer i alle moderne organisationer.
I artiklen analyserer CLOU i kort form hvordan det ændrede ledelsesvilkår ikke kræver ny ledelse men mere af en allerede forekommende ledelse - der kan manøvrere med en forstærket analytisk, organisatorisk og processuel kapacitet.
Ledelsesudfordringerne i skolen er ikke skolespecifikke men rummer elementer af de aktuelle ledelsesudfordringer i alle moderne organisationer.
I artiklen analyserer CLOU i kort form hvordan det ændrede ledelsesvilkår ikke kræver ny ledelse men mere af en allerede forekommende ledelse - der kan manøvrere med en forstærket analytisk, organisatorisk og processuel kapacitet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2013 |
Antal sider | 7 |
Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- ledelse
- skoleledelse