Abstract
Opgaven tager afsæt i en ny uddannelsesstruktur, der i korte træk består af en
reduktion af fagene til kun at være to søjler – metode og grundviden.
Ud fra et teoretisk perspektiv, argumenteres der for, at de valgte mål
for den ny uddannelsesstruktur er hensigtsmæssige i forhold til en styrkelse
af de kompetencer det moderne samfund kræver. Dertil kommer en analyse
af de to nye søjlers betydning for den praktiske undervisning, herunder
læringsrummet, pædagogiske undervisningsmetoder og samspilsformer.
reduktion af fagene til kun at være to søjler – metode og grundviden.
Ud fra et teoretisk perspektiv, argumenteres der for, at de valgte mål
for den ny uddannelsesstruktur er hensigtsmæssige i forhold til en styrkelse
af de kompetencer det moderne samfund kræver. Dertil kommer en analyse
af de to nye søjlers betydning for den praktiske undervisning, herunder
læringsrummet, pædagogiske undervisningsmetoder og samspilsformer.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Status | Udgivet - 2010 |