Nye perspektiver på evidensbaserede metoder i børnehavens sprogpædagogiske praksis

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Artiklen bidrager med kommunale beslutningstageres og pædagogers perspektiver på et eksempel på en evidensbaseret metode i børnehavens sprogpædagogiske praksis, nemlig SPELL. Hermed suppleres forskernes perspektiv på metoden, og det fremgår, at SPELLs evidensbasering ikke er det eneste eller vægtigste perspektiv på metoden. Artiklen argumenterer også for en diskussion af de evidensbaserede metoders evidens, da et stort forskningsprojekt har vist, at det ikke er disse metoder, der har den største effekt på børns sproglige udvikling.
OriginalsprogDansk
TidsskriftBørns hverdag
Udgave nummer2
Sider (fra-til)17-19
Antal sider3
ISSN0908-1682
StatusUdgivet - 11 mar. 2016

Emneord

  • sproglig udvikling
  • børn
  • pædagogisk praksis
  • evidens

Citationsformater