Abstract
Indenfor de seneste år er der kommet flere policydokumenter der understøtter at danskernes kreative, innovative og entreprenante kompetencer skal udvikles. Udvikling af disse kompetencer er efter regeringens mening vigtig for Danmarks konkurrenceevne. På den baggrund har regeringen en vision om at gøre Danmark til et ”dynamisk og kreativt samfund”. For at regeringens vision skal lykkedes skal Danmark således kunne konkurrere på viden, idéer og evnen til at omstille og finde på nye løsninger.
Regeringen fik på baggrund heraf nye forventninger til uddannelsessystemets evne til at udvikle elevers og studerendes faglige, sociale og personlige kompetencer i nye undervisningsprocesser der overordnet skal styrke elevernes og de studerendes innovative og entreprenante kompetencer.
Artiklen tager sit afsæt i en række policydokumenter. Policydokumenter der alle peger på udvikling af kreative, innovative og entreprenante kompetencer er et must for at Danmarks velfærdssamfund kan bevares. Forfatteren mener der i kølvandet af entreprenørskabsparadigmet er fremkommet et nyt dannelsesideal.
Regeringen fik på baggrund heraf nye forventninger til uddannelsessystemets evne til at udvikle elevers og studerendes faglige, sociale og personlige kompetencer i nye undervisningsprocesser der overordnet skal styrke elevernes og de studerendes innovative og entreprenante kompetencer.
Artiklen tager sit afsæt i en række policydokumenter. Policydokumenter der alle peger på udvikling af kreative, innovative og entreprenante kompetencer er et must for at Danmarks velfærdssamfund kan bevares. Forfatteren mener der i kølvandet af entreprenørskabsparadigmet er fremkommet et nyt dannelsesideal.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Entreprenørskabsundervisning |
Redaktører | Anne Kirketerp, Llinda Greve |
Antal sider | 10 |
Udgivelsessted | Århus |
Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
Publikationsdato | 2011 |
ISBN (Trykt) | 9788779347113 |
Status | Udgivet - 2011 |