Abstract
Forskningsspørgsmålene er:
1.Hvordan og i hvilket omfang støttes nyuddannede lærere i Danmark de første tre år i deres professionelle virke?
2.Hvad ved vi fra national og international forskning om betydningen af lærerstartsordninger? Herunder hvilke muligheder der er for at finde fodfæste og for kompetence- og karriereudvikling?
3.Hvordan praktiserer andre lande som Norge, New Zealand, Holland, Finland, Ontario, Japan og Schweiz lærerstartsordninger?
4. a) Hvordan kan en lærerstartsordning designes og implementeres i en dansk kontekst?
og
b) hvor ligger mulighederne og udfordringerne for skolen og de nye lærere?
1.Hvordan og i hvilket omfang støttes nyuddannede lærere i Danmark de første tre år i deres professionelle virke?
2.Hvad ved vi fra national og international forskning om betydningen af lærerstartsordninger? Herunder hvilke muligheder der er for at finde fodfæste og for kompetence- og karriereudvikling?
3.Hvordan praktiserer andre lande som Norge, New Zealand, Holland, Finland, Ontario, Japan og Schweiz lærerstartsordninger?
4. a) Hvordan kan en lærerstartsordning designes og implementeres i en dansk kontekst?
og
b) hvor ligger mulighederne og udfordringerne for skolen og de nye lærere?
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Publikationsdato | 4 aug. 2017 |
| Antal sider | 17 |
| Status | Udgivet - 4 aug. 2017 |
| Begivenhed | Pædagogisk dag VIA Læreruddannelsen 4./8. - 2017 - Campus Silkeborg, Silkeborg, Danmark Varighed: 4 aug. 2017 → 4 aug. 2017 |
Konference
| Konference | Pædagogisk dag VIA Læreruddannelsen 4./8. - 2017 |
|---|---|
| Lokation | Campus Silkeborg |
| Land/Område | Danmark |
| By | Silkeborg |
| Periode | 04/08/17 → 04/08/17 |