Nyuddannede læreres muligheder for at finde fodfæste - Set i perspektiv af kompetence- og karriereudvikling: Vejledning til en livslang professional karriere som folkeskolelærer

Karen Annette Paaske, Dorthe Busk Mølgaard

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskning

    24 Downloads (Pure)

    Abstract

    Forskningsspørgsmålene er:
    1.Hvordan og i hvilket omfang støttes nyuddannede lærere i Danmark de første tre år i deres professionelle virke?

    2.Hvad ved vi fra national og international forskning om betydningen af lærerstartsordninger? Herunder hvilke muligheder der er for at finde fodfæste og for kompetence- og karriereudvikling?

    3.Hvordan praktiserer andre lande som Norge, New Zealand, Holland, Finland, Ontario, Japan og Schweiz lærerstartsordninger?

    4. a) Hvordan kan en lærerstartsordning designes og implementeres i en dansk kontekst?
    og
    b) hvor ligger mulighederne og udfordringerne for skolen og de nye lærere?
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato4 aug. 2017
    Antal sider17
    StatusUdgivet - 4 aug. 2017
    BegivenhedPædagogisk dag VIA Læreruddannelsen 4./8. - 2017 - Campus Silkeborg, Silkeborg, Danmark
    Varighed: 4 aug. 20174 aug. 2017

    Konference

    KonferencePædagogisk dag VIA Læreruddannelsen 4./8. - 2017
    LokationCampus Silkeborg
    Land/OmrådeDanmark
    BySilkeborg
    Periode04/08/1704/08/17

    Citationsformater