Abstract
Når spillerne spiller en rolle i denne type rollespil, betyder det to ting: For det første, at de spiller en anden karakter end sig selv, og for det andet, at de er væsentlige og har betydning for spilscenariet. For at optimere spillernes muligheder for at udfolde deres roller, bør man (som lærer og elev) være opmærksom på forhold, der vedrører elevernes adgang til at forstå deres rolles indre, elevernes
engagement og lærerens rolle som spilmester. Hvis disse forudsætninger er til stede, er der til gengæld grobund for perspektivskifte hos eleverne.
engagement og lærerens rolle som spilmester. Hvis disse forudsætninger er til stede, er der til gengæld grobund for perspektivskifte hos eleverne.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 6 |
Tidsskrift | Kvan |
Vol/bind | 114 |
Udgave nummer | Spildidaktik |
Antal sider | 10 |
ISSN | 0107-4016 |
Status | Udgivet - 1 sep. 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning