Om at spille en rolle i et rollespil om fortiden

Marianne Dietz

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Når spillerne spiller en rolle i denne type rollespil, betyder det to ting: For det første, at de spiller en anden karakter end sig selv, og for det andet, at de er væsentlige og har betydning for spilscenariet. For at optimere spillernes muligheder for at udfolde deres roller, bør man (som lærer og elev) være opmærksom på forhold, der vedrører elevernes adgang til at forstå deres rolles indre, elevernes
engagement og lærerens rolle som spilmester. Hvis disse forudsætninger er til stede, er der til gengæld grobund for perspektivskifte hos eleverne.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer6
TidsskriftKvan
Vol/bind114
Udgave nummerSpildidaktik
Antal sider10
ISSN0107-4016
StatusUdgivet - 1 sep. 2019

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater