Om vejledningens didaktik i uddannelsesinstitutioner

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Artiklen opridser nogle særlige problemstillinger, der knytter sig til kompleksiteten i vejledning i uddannelsesinstitutioner. Der er fokus på det forhold, at vejledningen er en institution i uddannelsesinstitutionen og de udfordringer der udspringer af en sådan indlejring. Udvalgte problemstillinger beskrives, og i tilknytning til de didaktiske kategorier rammefaktorer, deltagerforudsætninger og vejledningsindhold peges der på særlige udfordringer, som artiklen opfordrer vejledere til at medtænke og overveje, når vejledning i en uddannelsesinstitution skal planlægges, gennemføres og evalueres - og med fokus på vejlederens holdning og værdier, mennesket vejlederen.
OriginalsprogDansk
TitelVejledningsdidaktik
RedaktørerPeter Plant, Grethe Fogh Nielsen, Finn Thorbjørn Hansen
Antal sider18
ForlagSchultz
Publikationsdato2011
Sider107-124
ISBN (Trykt)978-87-609-2337-1
StatusUdgivet - 2011

Citationsformater