Abstract
Kapitlet diskuterer, hvorledes habitusbegrebet kan bruges til at forstå og forklare forskelle i lærerstuderendes holdninger til lærerjob, karrieremuligheder og værdier i skolen. Kapitlet bygger på en komparativ empirisk underrsøgelse af lærerstuderende i Danmark og USA.
Bidragets oversatte titel | Om den ikke-erkendte betydning af læreres habitus og dispositioner |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Titel | Teachers´career trajectories and work lives |
Redaktører | Martin Bayer, Ulf Brinkkjær, Helle Plauborg, Simon Rolls |
Antal sider | 21 |
Udgivelsessted | Dordrecht |
Forlag | Springer |
Publikationsdato | 2009 |
Sider | 71-91 |
ISBN (Trykt) | 978-90-481-2358-2 |
ISBN (Elektronisk) | 978-90-481-2358-2 |
Status | Udgivet - 2009 |
Emneord
- komparativ pædagogik
- professionsudvikling
- læreruddannelsen
- habitus