On the unacknowledged significance of teachers´habitus and dispositions

Bidragets oversatte titel: Om den ikke-erkendte betydning af læreres habitus og dispositioner

Jette Johanne Elisabeth Steensen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Kapitlet diskuterer, hvorledes habitusbegrebet kan bruges til at forstå og forklare forskelle i lærerstuderendes holdninger til lærerjob, karrieremuligheder og værdier i skolen. Kapitlet bygger på en komparativ empirisk underrsøgelse af lærerstuderende i Danmark og USA.
Bidragets oversatte titelOm den ikke-erkendte betydning af læreres habitus og dispositioner
OriginalsprogEngelsk
TitelTeachers´career trajectories and work lives
RedaktørerMartin Bayer, Ulf Brinkkjær, Helle Plauborg, Simon Rolls
Antal sider21
UdgivelsesstedDordrecht
ForlagSpringer
Publikationsdato2009
Sider71-91
ISBN (Trykt)978-90-481-2358-2
ISBN (Elektronisk)978-90-481-2358-2
StatusUdgivet - 2009

Emneord

  • komparativ pædagogik
  • professionsudvikling
  • læreruddannelsen
  • habitus

Citationsformater