Abstract
Der er betydelige forskelle mellem de forventninger, som stressede, angste eller deprimerede borgere har til deres samarbejde med kommunen, og de forventninger, som kommunens sagsbehandlere har.
Det viser en evaluering af et udviklingsprojekt i Odense, hvor kommune, almen praksis og sygehuse vil dele data omkring borgere, der er i fare for at ryge ud af arbejdsmarkedet.
Borgerne forventer ikke, at kommunen spiller en aktiv rolle i relation til deres sygdom. De tre projektparter ønsker ellers netop, at kommunen inddrager borgerens sygdom i jobindsatsen.
Undersøgelsen peger desuden på, at især meget sårbare borgere med angst eller depression kan have udækkede behov for hjælp i forbindelse med deres forløb. Flere borgere udtrykker også ønske om, at kommunen har større indsigt i og forståelse for psykisk sygdom.
Undersøgelsen er bestilt af Odense Kommune og bygger på interview med ti borgere og fire behandlere.
Det viser en evaluering af et udviklingsprojekt i Odense, hvor kommune, almen praksis og sygehuse vil dele data omkring borgere, der er i fare for at ryge ud af arbejdsmarkedet.
Borgerne forventer ikke, at kommunen spiller en aktiv rolle i relation til deres sygdom. De tre projektparter ønsker ellers netop, at kommunen inddrager borgerens sygdom i jobindsatsen.
Undersøgelsen peger desuden på, at især meget sårbare borgere med angst eller depression kan have udækkede behov for hjælp i forbindelse med deres forløb. Flere borgere udtrykker også ønske om, at kommunen har større indsigt i og forståelse for psykisk sygdom.
Undersøgelsen er bestilt af Odense Kommune og bygger på interview med ti borgere og fire behandlere.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | KORA |
---|---|
Antal sider | 24 |
ISBN (Trykt) | 9788774887522 |
Status | Udgivet - 2012 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- arbejdsmarked