Oplevelsesøkonomi

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogFormidling

Abstract

Bogen er en introduktion til oplevelsesøkonomi og oplevelser, der kan gøres til genstand for kommercialisering. Der er introduktion til oplevelsesøkonomi som samfundsmodel og oplevelser som distinkte økonomiske markedstilbud. Læseren præsenteres for den erhvervsøkonomiske og den humanistiske tilgang til oplevelser som fænomen. Med udgangspunkt i en række teorier og modeller giver bogen bud på nogle tilgange til oplevelsesdesign og forretningsudvikling
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Udgave3
Antal sider254
ISBN (Trykt)9788702328066
StatusUdgivet - 4 aug. 2023

Emneord

  • Erhvervsliv, handel og økonomi
  • Autenticitet
  • Events
  • Oplevelser
  • Oplevelsesbaseret forretningsudvikling
  • Oplevelsesdesign
  • Oplevelsesdomæner
  • Oplevelsesrum
  • Oplevelsesøkonomi
  • Turisme
  • sport and experience economy
  • sports management

Citationsformater