Opstilling af skriftlige færdighedsmål i ordblindeundervisningen i praksis

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    149 Downloads (Pure)

    Abstract

    På baggrund af den nye vejledning til ordblindeundervisning for voksne er kravene til opstilling af tydelige skriftsproglige færdighedsmål blevet skærpet. Formålet er at det klart kan fastslås hvad deltageren kan ved et forløbs afslutning som han ikke kunne ved dets start, og at der derved skabes et grundlag for at vurdere om deltageren eventuelt skal revisiteres til videre undervisning. Artiklen giver et konkret bud på opstilling af færdighedsmål i praksis for en voksen deltager i ordblindeundervisning.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftVoksenuddannelse
    Udgave nummer111
    Sider (fra-til)6-9
    Antal sider4
    ISSN0107-8135
    StatusUdgivet - dec. 2014

    Emneord

    • undervisning
    • Evaluering
    • Ordblindeundervisning
    • Planlægning
    • Skriftsproglige færdighedsmål
    • Voksendidaktik
    • voksenskoler

    Citationsformater