Ordblindevenlig undervisning i dansk 4. klasse

Stine Fuglsang Engmose (Udvikler), Julie Fredsø-Rauer, Marianne Rasmussen (Producent)

Publikation: Ikke-skriftlig produktionVideo, andre visuelle produkterFormidling

Abstract

For ordblinde er udfordringen at lære at læse og skrive. Man har svært ved at lære sig bogstaverne og deres lyde. Man læser langsomt og er ikke god til at stave. Denne film viser ordblindevenlig danskundervisning, hvor eleverne kan deltage på lige fod med andre. Stilladsering er et vigtigt greb. Læse- og skriveteknologier en forudsætning. Eleverne i filmen læser, de øver diktat og de skriver en personkarakteristik og får lavet en opgave som deres klassekammerater. De får en succesoplevelse ved at deltage i undervisningen. Det handler om at fastholde lysten til at lære, også når det er svært.
OriginalsprogDansk
Publikationsdatonov. 2022
PublikationsmedierFilm
StatusUdgivet - nov. 2022

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • dansk
  • inklusion
  • kompensation
  • læse- og skriveteknologi
  • ordblindhed

Citationsformater