Abstract
I kapitlet er det beskrevet, hvad ordblindhed er og hvilke vanskeligheder,
det medfører under læsning og skrivning, samt de adfærdsmønstre, som
kan kendetegne ordblinde elever. Desuden skitseres hvilke metoder, tilgange og teknologier man kan benytte sig af som lærer, når man har ordblinde elever i klassen.
det medfører under læsning og skrivning, samt de adfærdsmønstre, som
kan kendetegne ordblinde elever. Desuden skitseres hvilke metoder, tilgange og teknologier man kan benytte sig af som lærer, når man har ordblinde elever i klassen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Undervisning af ordblinde elever i alle fag |
Redaktører | Helle Bundgaard Svendsen |
Antal sider | 11 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Akademisk Forlag |
Publikationsdato | 2020 |
Udgave | 1 |
Sider | 17-27 |
ISBN (Trykt) | 9788750053606 |
Status | Udgivet - 2020 |
Navn | Didaktikserien |
---|
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- læse- og skriveteknologi
- ordblindhed
- undervisning