TY - RPRT
T1 - Overgange – anbragte unges veje fra skole til uddannelse
T2 - Publikationer nr. 6 fra følgeforskningen af læringsprogrammet Lær for Livet
AU - Langager, Søren
AU - Frørup, Anna Kathrine
AU - Torre, André
AU - Lange Hald, Charlotte
PY - 2021
Y1 - 2021
N2 - Siden 2014 har vi som forskergruppe på DPU, Aarhus Universitet, haft som opdrag fra Egmont Fonden at gennemføre følgeforskning, hvor vi har fulgt Lær for Livet og de deltagende børns skolefaglige, sociale og trivselsmæssige udvikling via kvantitative og kvalitative metodiske tilgange. Nu er tiden så kommet til vores sjette og afsluttende rapport, hvor fokus er på overgange fra grundskole til ungdomsuddannelse. Overgange eller transitioner, som det ofte benævnes i forskningssammenhænge, er et centralt tema inden for sociale og uddannelsesmæssige sammenhænge, og her altså overgangen fra afslutningen af folkeskoletiden til videre uddannelse, arbejde eller måske ledighed på sociale ydelser.
AB - Siden 2014 har vi som forskergruppe på DPU, Aarhus Universitet, haft som opdrag fra Egmont Fonden at gennemføre følgeforskning, hvor vi har fulgt Lær for Livet og de deltagende børns skolefaglige, sociale og trivselsmæssige udvikling via kvantitative og kvalitative metodiske tilgange. Nu er tiden så kommet til vores sjette og afsluttende rapport, hvor fokus er på overgange fra grundskole til ungdomsuddannelse. Overgange eller transitioner, som det ofte benævnes i forskningssammenhænge, er et centralt tema inden for sociale og uddannelsesmæssige sammenhænge, og her altså overgangen fra afslutningen af folkeskoletiden til videre uddannelse, arbejde eller måske ledighed på sociale ydelser.
UR - https://projekter.au.dk/laer-for-livet/
M3 - Rapport
SN - 978-87-7684-512-4
BT - Overgange – anbragte unges veje fra skole til uddannelse
PB - DPU, Aarhus Universitet
ER -