Overgange – anbragte unges veje fra skole til uddannelse: Publikationer nr. 6 fra følgeforskningen af læringsprogrammet Lær for Livet

Søren Langager, Anna Kathrine Frørup, André Torre, Charlotte Lange Hald

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskningpeer review

Abstract

Siden 2014 har vi som forskergruppe på DPU, Aarhus Universitet, haft som opdrag fra Egmont Fonden at gennemføre følgeforskning, hvor vi har fulgt Lær for Livet og de deltagende børns skolefaglige, sociale og trivselsmæssige udvikling via kvantitative og kvalitative metodiske tilgange. Nu er tiden så kommet til vores sjette og afsluttende rapport, hvor fokus er på overgange fra grundskole til ungdomsuddannelse. Overgange eller transitioner, som det ofte benævnes i forskningssammenhænge, er et centralt tema inden for sociale og uddannelsesmæssige sammenhænge, og her altså overgangen fra afslutningen af folkeskoletiden til videre uddannelse, arbejde eller måske ledighed på sociale ydelser.
OriginalsprogDansk
ForlagDPU, Aarhus Universitet
Antal sider164
ISBN (Trykt)978-87-7684-512-4
StatusUdgivet - 2021

Citationsformater