TY - RPRT
T1 - Overgangsproblemer i naturfagene mellem folkeskole og gymnasium
T2 - Et udviklingsprojekt i Silkeborg og Bjerringbro, 2004-2005
AU - Sillasen, Martin Krabbe
AU - Andersen-Mølgaard, Hanna
PY - 2005
Y1 - 2005
N2 - I denne rapport præsenteres samarbejdsformer og resultater fra et udviklingsarbejde, der har haft til formål at afdække overgangsproblematikker fra folkeskolen til gymnasiet i naturfagene, samt at komme med anvisninger til, hvordan overgangsproblematikken kan løses. Herunder forslag til vedvarende udviklings-, uddannelses- og samarbejdsfora mellem naturfagslærere der kan støtte og styrke den enkelte, det kollegiale og tværinstitutionelle samarbejde om naturfagene. Erfaringer og resultater fra 3 igangsatte aktiviteter præsenteres: 1) Møderække med henblik på begrebsafklaring, 2) erfaringslæring i praksis blev afprøvet som en samarbejdsform mellem folkeskole- og gymnasielærere og 3) fokusgruppeinterviews til at opnå indsigt i elevernes og lærernes opfattelse af overgangsproblematikkens aspekter.
AB - I denne rapport præsenteres samarbejdsformer og resultater fra et udviklingsarbejde, der har haft til formål at afdække overgangsproblematikker fra folkeskolen til gymnasiet i naturfagene, samt at komme med anvisninger til, hvordan overgangsproblematikken kan løses. Herunder forslag til vedvarende udviklings-, uddannelses- og samarbejdsfora mellem naturfagslærere der kan støtte og styrke den enkelte, det kollegiale og tværinstitutionelle samarbejde om naturfagene. Erfaringer og resultater fra 3 igangsatte aktiviteter præsenteres: 1) Møderække med henblik på begrebsafklaring, 2) erfaringslæring i praksis blev afprøvet som en samarbejdsform mellem folkeskole- og gymnasielærere og 3) fokusgruppeinterviews til at opnå indsigt i elevernes og lærernes opfattelse af overgangsproblematikkens aspekter.
M3 - Rapport
BT - Overgangsproblemer i naturfagene mellem folkeskole og gymnasium
ER -