Abstract
Eksamensopgaver i voksenuddannelser kan indgå i en afsluttende vurdering, som er afgørende for adgang til beskæftigelse. Dette er tilfældet med en pædagogisk
diplomuddannelse for erhvervsskolelærere. En vurdering fra denne uddannelse kan dog møde andre vurderingskriterier, når uddannelsen skal anvendes på en arbejdsplads. Her kan kollegers og lederes vurdering være medvirkende til, om en lærer oplever, at hans/hendes arbejde med opgaven inkluderes på erhvervsskolen. På baggrund af tre cases fra erhvervsskoler analyseres eksamensopgaver som et grænseobjekt. Begrebet hentes fra Yrjö Engeströms teori om grænsekrydsning, og
dette kombineres med Chris Argyris’ teori om organisatorisk læring.
diplomuddannelse for erhvervsskolelærere. En vurdering fra denne uddannelse kan dog møde andre vurderingskriterier, når uddannelsen skal anvendes på en arbejdsplads. Her kan kollegers og lederes vurdering være medvirkende til, om en lærer oplever, at hans/hendes arbejde med opgaven inkluderes på erhvervsskolen. På baggrund af tre cases fra erhvervsskoler analyseres eksamensopgaver som et grænseobjekt. Begrebet hentes fra Yrjö Engeströms teori om grænsekrydsning, og
dette kombineres med Chris Argyris’ teori om organisatorisk læring.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | CEPRA-striben |
Udgave nummer | 27 |
Sider (fra-til) | 62-71 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 1903-8143 |
DOI | |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- grænsekrydsning
- inklusion
- Læring, pædagogik og undervisning
- voksenuddannelse
- Uddannelse, professioner og erhverv
- eksamensopgave
Presse/Medier
-
Flere veje til at sætte viden fra diplomuddannelsen i spil
07/01/22
1 element af Mediedækning
Presse/medie