På sporet af vejledningspotentialer i uddannelsesinstitutionen: Vidensproduktion om IKV set i lyset af europæisk definerede vejledningsprofessionelle roller

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

Abstract

I denne artikel gives der et bud på, hvordan den studievejleder, der arbejder med optagelse og individuel kompetencevurdering (IKV) kan forstå sin kontekst gennem NICE-blomstens definerede vejledningsroller, en model som er udarbejdet af en sammenslutning under EUs program for Livslang Læring, Network for Innovation of Career Guidance and Counselling (NICE). Ved at forstå sin rolle i institutionen, de roller man råder over og de roller eller medarbejdergrupper man potentielt kan samarbejde med, har studievejlederen en øget mulighed for også at kunne udvikle sin praksis i uddannelsesinstitutionen til gavn for den enkelte og institutionen.
OriginalsprogDansk
TitelLivserfaring og kompetenceudvikling : individuel kompetencevurdering som bidrag til livslang læring
RedaktørerHenning Salling Olesen, Bodil Husted, Kirsten Aagaard
UdgivelsesstedAarhus
ForlagVIA University College
Publikationsdato2017
Sider62-71
ISBN (Trykt)978-87-999723-3-3
StatusUdgivet - 2017
NavnIKV-Pro publikation
Vol/bind2

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater