På tærsklen til at blive lærer: Studerendes overvejelser om deres kommende arbejdsliv

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

424 Downloads (Pure)

Abstract

Rapporten bygger på en kvalitativ undersøgelse af 298 lærerstuderende fra 7. semester på Københavns Professionshøjskole, der med egne ord fortæller om deres motivation for at blive lærer, deres forventninger til lærerlivet og deres syn på læreruddannelsen.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagKøbenhavns Professionshøjskole
Antal sider66
ISBN (Elektronisk)978-87-93894-00-6
StatusUdgivet - 26 jun. 2019

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • folkeskole
  • lærerarabejde
  • læreruddannelsen
  • motivation
  • nye lærere
  • professionsidentitet
  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater