På vej mod en brobyggende professionsdidaktik

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Dette kapitel er en fortælling om professionshøjskolernes undervisningspraksis. Fortællingen rummer en søgen efter at udvikle fælles forestillinger om teoretisk forankrede læringstilgange, som er særegne for professionsuddannelsernes praksis.Fortællingen forsøger at indgyde håb om og tro på, at professionshøjsko- lerne i mange år frem vil indgå i samarbejder med aftagerfeltet om sammen at udvikle, forandre og forbedre både professionernes og professionsuddannelsernes praksis. Yderligere rummer fortællingen bud på, hvordan der kan bygges bro mellem læring, undervisning og dannelse i professionsuddannelserne i Danmark med fokus på læringstilgangen Refleksiv praksislæring.
OriginalsprogDansk
TitelProfessionernes fundament - en kritik og vision
RedaktørerMads Hermansen
Antal sider18
ForlagDafolo
Publikationsdato26 sep. 2019
Sider145-163
Kapitel7
ISBN (Trykt)978-87-7160-738-3
StatusUdgivet - 26 sep. 2019
NavnUndervisning og Læring

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater