På vej mod en målbevidst, målstyret kompetenceorienteret matematikundervisning

Rune Hansen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen har til formål at give indblik i potentialer og udfordringer ved at planlægge,
gennemføre og evaluere en målstyret kompetenceorienteret matematikundervisning. Med afsæt i et igangværende forskningsprojekt vil en del af projektets analyser blive præsenteret som udgangspunkt for at kunne forholde sig til de hindringer af eksemplarisk karakter, som er identificeret i forbindelse med en længerevarende forsøgsundervisning i 5. og 6. klasse.
OriginalsprogDansk
TidsskriftStudier i læreruddannelse og -profession
Vol/bind1
Udgave nummer1
Sider (fra-til)28-54
Antal sider27
ISSN2445-8538
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • matematikundervisning
  • matematiske kompetencer
  • målstyring

Citationsformater