Abstract
Artiklen har til formål at give indblik i potentialer og udfordringer ved at planlægge,
gennemføre og evaluere en målstyret kompetenceorienteret matematikundervisning. Med afsæt i et igangværende forskningsprojekt vil en del af projektets analyser blive præsenteret som udgangspunkt for at kunne forholde sig til de hindringer af eksemplarisk karakter, som er identificeret i forbindelse med en længerevarende forsøgsundervisning i 5. og 6. klasse.
gennemføre og evaluere en målstyret kompetenceorienteret matematikundervisning. Med afsæt i et igangværende forskningsprojekt vil en del af projektets analyser blive præsenteret som udgangspunkt for at kunne forholde sig til de hindringer af eksemplarisk karakter, som er identificeret i forbindelse med en længerevarende forsøgsundervisning i 5. og 6. klasse.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Studier i læreruddannelse og -profession |
Vol/bind | 1 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 28-54 |
Antal sider | 27 |
ISSN | 2445-8538 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- matematikundervisning
- matematiske kompetencer
- målstyring