Pædagogen i det tværfaglige samarbejde om den understøttende undervisning

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Kapitlet beskriver hvordan pædagoger bidrager til skolens kærneopgave. Der gives et historisk blik på pædagogers opgaver, faglige kompetencer og forudsætninger for at bidrage til et kvalificeret lærer-pædagog samarbejde. Kapitlet præsenterer også praksiseksempler, som beskriver pædagogens overvejelser, dilemmaer og muligheder i samarbejdet med lærerne om den understøttende undervisning.
OriginalsprogDansk
TitelEn skole i bevægelse : læring, trivsel og sundhed
RedaktørerAnette Schultz, Jesper von Seelen
Antal sider14
UdgivelsesstedKbh.
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato1 nov. 2017
Sider257-270
ISBN (Trykt)978-87-500-5100-8
StatusUdgivet - 1 nov. 2017

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater