Abstract
Bogen henvender sig til pædagoger, der arbejder i skolen, samt til pædagogstuderende, der har valgt specialiseringen Skole- og fritidspædagogik. Den beskriver rammerne for skolepædagogens arbejde og redegør for, hvordan pædagogens faglighed og kompetencer kan indgå i det tværfaglige samarbejde på skolen.
Bogen handler om, hvordan pædagogen kan være med til at skabe inkluderende læringsmiljøer som grobund for trivsel og læring. Den giver indblik i læring, didaktik, klasse- og læringsledelse og pædagogen får viden og inspiration i forhold til målsætningsarbejde, vurdering for læring, udforskende læreprocesser, mange måder at lære på samt den styrkebaserede tilgang til børnenes læring og trivsel.
Bogen handler om, hvordan pædagogen kan være med til at skabe inkluderende læringsmiljøer som grobund for trivsel og læring. Den giver indblik i læring, didaktik, klasse- og læringsledelse og pædagogen får viden og inspiration i forhold til målsætningsarbejde, vurdering for læring, udforskende læreprocesser, mange måder at lære på samt den styrkebaserede tilgang til børnenes læring og trivsel.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Akademisk Forlag |
Udgave | 1. udgave |
Antal sider | 294 |
ISBN (Trykt) | 978-87-500-4464-2 |
Status | Udgivet - 20 jan. 2016 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Skoler, fag og institutioner
- Børn og unge