TY - GEN
T1 - Pædagogen i skolen
T2 - mødet med andre institutionslogikker
AU - Dupont, Stine
AU - Hansen, Maj Borggaard
AU - Kofoed-Heller, Klaus
PY - 2017/11/1
Y1 - 2017/11/1
N2 - Pædagoger i skolen oplever, at de i skolen skal agere professionelt på en anden måde end de er vant til. De oplever, at de står spændt ud mellem forskellige logikker i henholdsvis skole- og fritidsinstitutioner. Dette prøver vi at indfange ved at vise, at der er forskellige logikker i spil i henholdsvis skole- og i fritidsinstitutioner i artiklen 'Pædagogen i skolen - mødet med andre institutionslogikker'. De logikker, som pædagogerne møder i skolen, og deres forskellighed fra dem, de kender fra fritidsinstitutionerne, har betydning for pædagogernes deltagelses- og handlemuligheder i skolen. I artiklen viser vi, hvordan pædagogerne forstår og handler på udspændtheden mellem de forskellige logikker i deres bestræbelse på at skabe mening i deres arbejde som pædagoger i skolen.
AB - Pædagoger i skolen oplever, at de i skolen skal agere professionelt på en anden måde end de er vant til. De oplever, at de står spændt ud mellem forskellige logikker i henholdsvis skole- og fritidsinstitutioner. Dette prøver vi at indfange ved at vise, at der er forskellige logikker i spil i henholdsvis skole- og i fritidsinstitutioner i artiklen 'Pædagogen i skolen - mødet med andre institutionslogikker'. De logikker, som pædagogerne møder i skolen, og deres forskellighed fra dem, de kender fra fritidsinstitutionerne, har betydning for pædagogernes deltagelses- og handlemuligheder i skolen. I artiklen viser vi, hvordan pædagogerne forstår og handler på udspændtheden mellem de forskellige logikker i deres bestræbelse på at skabe mening i deres arbejde som pædagoger i skolen.
UR - https://ucc.dk/forskning/ressourcer/paedagogen-i-skolen/logikker
M3 - Indlæg i netbaserede medier
ER -