Pædagogen som myndighedsperson i velfærdsstaten

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Dette kapitel handler om de rammevilkår, der
knytter sig til pædagogens arbejdsområder og opgaver i den moderne
velfærdsstat. Der sættes fokus på, hvad det indbefatter at
være en myndighedsperson i et dagtilbud, hvor en lang række almene
og forebyggende pædagogiske opgaver dagligt skal varetages
og håndteres. Kapitlet har et praksisrettet og undersøgende fokus,
der tager afsæt i den indledende case fra Børnehuset Regnbuen.
OriginalsprogDansk
TitelTæt på pædagogik : Grundfaglighed på pædagoguddannelsen
RedaktørerNoona Elisabeth Jensen, Henriette Jæger, Thea Bollerup-Jensen
Antal sider18
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato25 jun. 2020
Sider331-349
Kapitel17
ISBN (Trykt)978-87-412-7229-0
StatusUdgivet - 25 jun. 2020

Emneord

  • Børn og unge
  • Lovgivning
  • Myndighed
  • Velfærdsstat
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Etik i pædagogers arbejde

    Aabro, C., 24 jun. 2020, Tæt på pædagogik: Grundfaglighed på pædagoguddannelsen. Jensen, N. E., Jæger, H. & Bollerup-Jensen, T. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 275-289 15 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

  • Kultur og kulturmøder

    Gulløv, J. M., 25 jun. 2020, Tæt på pædagogik: Grundfaglighed på pædagoguddannelsen. Jensen, N. E., Jæger, H. & Bollerup-Jensen, T. (red.). København 2020: Hans Reitzels Forlag, s. 95-110 16 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Citationsformater