Pædagogens deltagelse i små børns lege

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

I kapitlet præsenteres et alternativt blik på pædagogers deltagelse i børn leg, hvor der argumenteres med udgangspunkt i international forskning for betydningen af og behovet for pædagogisk nærvær, tilstedeværelse og tilgængelighed i små børns lege.
I kapitlet fordres en nytænkning i forhold til hvordan og hvor meget pædagoger bør involvere sig i børns lege, og præsenterer eksempler med forskellige grader af involvering.
Disse eksempler er feltobservationer fra forskningsprojektet PLAYLAB: Små børns lege og pædagogers deltagelse.
OriginalsprogDansk
TitelLegens magi : om det professionelle arbejde med at forstå, inspirere, understøtte, og rammesætte 1-6-årige børns leg
Antal sider15
UdgivelsesstedKbh.
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato1 sep. 2019
Sider111-125
ISBN (Trykt)978-87-500-5292-0
StatusUdgivet - 1 sep. 2019

Emneord

  • leg

Citationsformater