Abstract
I kapitlet præsenteres et alternativt blik på pædagogers deltagelse i børn leg, hvor der argumenteres med udgangspunkt i international forskning for betydningen af og behovet for pædagogisk nærvær, tilstedeværelse og tilgængelighed i små børns lege.
I kapitlet fordres en nytænkning i forhold til hvordan og hvor meget pædagoger bør involvere sig i børns lege, og præsenterer eksempler med forskellige grader af involvering.
Disse eksempler er feltobservationer fra forskningsprojektet PLAYLAB: Små børns lege og pædagogers deltagelse.
I kapitlet fordres en nytænkning i forhold til hvordan og hvor meget pædagoger bør involvere sig i børns lege, og præsenterer eksempler med forskellige grader af involvering.
Disse eksempler er feltobservationer fra forskningsprojektet PLAYLAB: Små børns lege og pædagogers deltagelse.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Legens magi : om det professionelle arbejde med at forstå, inspirere, understøtte, og rammesætte 1-6-årige børns leg |
| Antal sider | 15 |
| Udgivelsessted | Kbh. |
| Forlag | Akademisk Forlag |
| Publikationsdato | 1 sep. 2019 |
| Sider | 111-125 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-500-5292-0 |
| Status | Udgivet - 1 sep. 2019 |
Emneord
- leg