Abstract

Bogen er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet for uddannelsen. Den imødekommer kravet om øget selvaktivitet ved at være en opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Bogen giver forskningsbaseret viden om specifikke temaer og peger på handlemuligheder, metode og didaktik i forhold til pædagogisk arbejde.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Vol/bind1
Udgave1
Antal sider299
ISBN (Trykt)9788771600162
StatusUdgivet - aug. 2014

Emneord

  • pædagogik
  • børns læring
  • børns rettigheder
  • dagtilbud
  • dannelse
  • den moderne pædagog
  • didaktik
  • dokumentation
  • evaluering
  • improvisation
  • køn
  • køn og læring
  • læreplaner
  • læring og udvikling
  • medborgerskab
  • målsætning
  • neuropædagogik
  • observation
  • pædagogisk arbejde
  • pædagoguddannelsen
  • selvaktivitet
  • studiemetodik
  • unge

Citationsformater