TY - RPRT
T1 - Pædagogens og lærerens faglighed og følgeskab styrkes - måske - af ledelsen
AU - Rasmussen, Bo Morthorst
AU - Bjerresgaard, Helle
PY - 2017
Y1 - 2017
N2 - Denne forskningsrapport har fokus på ledelsens, herunder de pædagogfagligt uddannede lederes, betydning for skolens tværprofessionelle samarbejde mellem pædagoger og lærere i indskolingen. Dermed rettes opmærksomheden på udfordringer i forbindelse med samarbejdet på tværs samt ledelsen og teamsamarbejdets betydning for pædagoger og læreres udvikling af faglighed, roller og ansvar i forhold til drift og udvikling af folkeskolens nye læringsrum: understøttende undervisning, faglig fordybelse (lektiecafe), bevægelse og åben skole.
AB - Denne forskningsrapport har fokus på ledelsens, herunder de pædagogfagligt uddannede lederes, betydning for skolens tværprofessionelle samarbejde mellem pædagoger og lærere i indskolingen. Dermed rettes opmærksomheden på udfordringer i forbindelse med samarbejdet på tværs samt ledelsen og teamsamarbejdets betydning for pædagoger og læreres udvikling af faglighed, roller og ansvar i forhold til drift og udvikling af folkeskolens nye læringsrum: understøttende undervisning, faglig fordybelse (lektiecafe), bevægelse og åben skole.
KW - Uddannelse, professioner og erhverv
KW - samarbejde
KW - teamsamarbejde
KW - tværprofessionel
KW - understøttende undervisning
M3 - Rapport
BT - Pædagogens og lærerens faglighed og følgeskab styrkes - måske - af ledelsen
PB - UC SYD
CY - Esbjerg
ER -