Pædagogens og lærerens faglighed og følgeskab styrkes - måske - af ledelsen

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

896 Downloads (Pure)

Abstract

Denne forskningsrapport har fokus på ledelsens, herunder de pædagogfagligt uddannede lederes, betydning for skolens tværprofessionelle samarbejde mellem pædagoger og lærere i indskolingen. Dermed rettes opmærksomheden på udfordringer i forbindelse med samarbejdet på tværs samt ledelsen og teamsamarbejdets betydning for pædagoger og læreres udvikling af faglighed, roller og ansvar i forhold til drift og udvikling af folkeskolens nye læringsrum: understøttende undervisning, faglig fordybelse (lektiecafe), bevægelse og åben skole.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedEsbjerg
ForlagUC SYD
Antal sider124
StatusUdgivet - 2017

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • samarbejde
  • teamsamarbejde
  • tværprofessionel
  • understøttende undervisning

Citationsformater