Pædagogens opmærksomhed på barnets perspektiv

Mette Skovdal, Lea Lund (Redaktør)

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

1610 Downloads (Pure)

Abstract

I den styrkede pædagogiske læreplan er børneperspektivet i fokus. Det understreges, at det pædagogiske
læringsmiljø skal tage udgangspunkt i et børneperspektiv, uanset om der er tale om hverdagssituationer,
børneinitierede aktiviteter eller voksenplanlagte forløb. Artiklen her handler om pædagogers opmærksomhed
på børns perspektiver på legen. I artiklen illustreres forskellige perspektiver ved hjælp af fire cases fra pædagogers praksis.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato17 mar. 2020
UdgiverUCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Antal sider6
StatusUdgivet - 17 mar. 2020

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • pædagogik

Citationsformater