Abstract
I den styrkede pædagogiske læreplan er børneperspektivet i fokus. Det understreges, at det pædagogiske
læringsmiljø skal tage udgangspunkt i et børneperspektiv, uanset om der er tale om hverdagssituationer,
børneinitierede aktiviteter eller voksenplanlagte forløb. Artiklen her handler om pædagogers opmærksomhed
på børns perspektiver på legen. I artiklen illustreres forskellige perspektiver ved hjælp af fire cases fra pædagogers praksis.
læringsmiljø skal tage udgangspunkt i et børneperspektiv, uanset om der er tale om hverdagssituationer,
børneinitierede aktiviteter eller voksenplanlagte forløb. Artiklen her handler om pædagogers opmærksomhed
på børns perspektiver på legen. I artiklen illustreres forskellige perspektiver ved hjælp af fire cases fra pædagogers praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 17 mar. 2020 |
Udgiver | UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole |
Antal sider | 6 |
Status | Udgivet - 17 mar. 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- pædagogik