Pædagogers faglighed: i lyset af en stigende regulering af danske daginstitutioner

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskningpeer review

    37 Downloads (Pure)

    Abstract

    Denne projektrapport formidler de analytiske fund fra en empirisk undersøgelse af pædagogers faglighed som er gennemført i perioden fra december 2017 til oktober 2019. Undersøgelsen er gennemført i regi af Københavns Professionshøjskole. Projektet er finansieret med midler fra BUPL’s forskningspulje. Rapporten er målrettet pædagoger og ledere i daginstitutioner, men kan læses af alle, der arbejder med daginstitutionsområdet og har interesse for pædagogprofessionens udvikling. Undersøgelsen giver et konkret indblik i pædagogers måde at forstå deres egen faglighed på, i lyset af en tiltagende ydre styring. Det er mit håb, at dette indblik vil understøtte fremtidige diskussioner og undersøgelser af, hvordan pædagogers faglige arbejde kan forstås, udvikles og imødekommes.
    OriginalsprogDansk
    ForlagKøbenhavns Professionshøjskole
    Antal sider84
    StatusUdgivet - 1 okt. 2019

    Citationsformater