Abstract
Aggression Replacement Training (herfra a.r.t.) er ét af de evidens- og manualbaserede programmer som, ved Socialstyrelsens støtte, er søgt implementeret i dansk pædagogisk kontekst gennem de seneste år . Det er nu, som artiklens forfatter ser det , tid til at programmet lader sig undersøge og bedømme, altså kritisere . Ved kritik af pædagogik som videnskab, praksisform og fag kan ideer om forandring og forbed-ring af programmet . Det vil sige at kritik kan kvalificere a.r.t. som program i såvel videnskabsteoretisk som i fagligt og praktisk perspektiv og i artiklen vises, hvorfor de manualbaserede programmer som praksisform med fordel kan undersøges.
Artiklen er et erfaringsbaseret indlæg i en debat om, hvordan de evidens- og manualbaserede programmer, som nu findes i Danmark, kan tilpasses dansk pædagogisk kontekst under hensyn til den evidens, de måtte hævde.
Artiklen er et erfaringsbaseret indlæg i en debat om, hvordan de evidens- og manualbaserede programmer, som nu findes i Danmark, kan tilpasses dansk pædagogisk kontekst under hensyn til den evidens, de måtte hævde.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Bogserie | Vera |
Udgave nummer | 73 |
Sider (fra-til) | 10 - 15 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 1397-4157 |
Status | Udgivet - dec. 2015 |
Emneord
- evidens