Abstract

Kapitlet samler op på tre centrale dilemmaer i arbejdet med pædagogik for bæredygtighed, som udfordrer traditionelle forståelser af, hvad der er vigtig viden i pædagogisk arbejde, hvordan roller i pædagogisk arbejde kan udfyldes, og hvad der egentlig er den pædagogiske opgave.
OriginalsprogDansk
TitelBæredygtighed og dagtilbudspædagogik : eksperimenter, dilemmaer og læreprocesser
RedaktørerMia Husted, Nanna Jordt Jørgensen, Katrine Dahl Madsen
Antal sider16
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagFrydenlund
Publikationsdato2023
Sider158-173
ISBN (Trykt)978-87-7216-650-6
ISBN (Elektronisk)978-87-7216-651-3
StatusUdgivet - 2023

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • dilemmaer
  • kollektive læreprocesser
  • pædagogik for bæredygtighed

Citationsformater