Projekter pr. år
Abstract
Kapitlet samler op på tre centrale dilemmaer i arbejdet med pædagogik for bæredygtighed, som udfordrer traditionelle forståelser af, hvad der er vigtig viden i pædagogisk arbejde, hvordan roller i pædagogisk arbejde kan udfyldes, og hvad der egentlig er den pædagogiske opgave.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Bæredygtighed og dagtilbudspædagogik : eksperimenter, dilemmaer og læreprocesser |
Redaktører | Mia Husted, Nanna Jordt Jørgensen, Katrine Dahl Madsen |
Antal sider | 16 |
Udgivelsessted | Frederiksberg |
Forlag | Frydenlund |
Publikationsdato | 2023 |
Sider | 158-173 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7216-650-6 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7216-651-3 |
Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Dilemmaer
- Kollektive læreprocesser
- Pædagogik for bæredygtighed
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Pædagogik for bæredygtighed
Husted, M., Jørgensen, N. J., Møller, T., Frøkjær, T., Damgaard, B. V., Bollingberg, K., Madsen, K. D., Mortensen, H., Celinder, D. T. & Nielsen, N.
01/03/18 → 01/02/21
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation