@book{058ccdb57e4d45fc805a7775c3d2cfba,
title = "P{\ae}dagogisk filosofi som reflekteret omgang med p{\ae}dagogiske antinomier: perspektivering af K. Grue-S{\o}rensens filosofiske p{\ae}dagogik",
abstract = "Denne bog fors{\o}ger at pr{\ae}cisere, hvad p{\ae}dagogisk filosofi egentlig er. Grundtesen er, at p{\ae}dagogisk filosofi er reflekteret omgang med p{\ae}dagogiske antinomier. Det p{\ae}dagogisk-filosofiske perspektiv indkredses dels ved en diskussion af Knud Grue-S{\o}rensens forfatterskab, dels ved en bredere belysning af forholdet mellem p{\ae}dagogik og filosofi, herunder p{\ae}dagogikkens teori-praksisproblem",
keywords = "Grue-S{\o}rensen, Leonard Nelson, Richard H{\"o}ningswald, almen p{\ae}dagogik, erkendelse, filosofi, filosofisk p{\ae}dagogik, professionsforskning, p{\ae}dagogisk filosofi, p{\ae}dagogisk teori, refleksivitet, teori-praksisproblem, viden, p{\ae}dagogik, videnskabsteori, dannelse, l{\ae}ring, undervisning",
author = "Oettingen, {Alexander von}",
note = "Denne afhandling er af Akademisk R{\aa}d ved Danmarks P{\ae}dagogiske Universitet antaget til forsvar for den p{\ae}dagogiske doktorgrad. Forsvaret finder sted fredag d. 27. oktober 2006. Rektor Lars-Henrik Schmidt. Bogen er udgivet med st{\o}tte fra Forksningsr{\aa}det for Kultur og Kommunikation og trykt p{\aa} syrefrit papir.",
year = "2006",
language = "Dansk",
isbn = "87-7955-507-1",
publisher = "Klim",
address = "Danmark",
}