Pædagogisk forskning med –ikke på: Den videnskabelige disciplin pædagogik og pædagogisk praksis: To sider af samme mønt

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægFormidling

Abstract

Pædagogik som et projekt der udfolder sig på fire kulturelle dimensioner: socialiseirng, kvalificering, subjektificering og civilisering, og som er kendetegnet af en grundlagsproblematik der består i, at den ikke har sit objekt til rådighed. Pædagogik som en (polyfon) praksis knyttet til (polyfon) fortolkning af den praksis, der bidrager til at projektet udvikles. Samspillet mellem forskning / disciplin og praksis er ikke-hierarkisk. Hvordan kan det praktiseres?
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2019
Antal sider13
StatusUdgivet - 2019
BegivenhedUniversitetsbarnehager - Campus Pilestredet, Oslo, Norge
Varighed: 16 sep. 201916 sep. 2019
https://www.oslomet.no/om/lui/blu/universitetsbarnehager

Seminar

SeminarUniversitetsbarnehager
LokationCampus Pilestredet
Land/OmrådeNorge
ByOslo
Periode16/09/1916/09/19
Internetadresse

Emneord

  • daginstitutioner
  • handlingsvidenskab
  • teori-praksisforholdet

Citationsformater