Abstract
Pædagogik som et projekt der udfolder sig på fire kulturelle dimensioner: socialiseirng, kvalificering, subjektificering og civilisering, og som er kendetegnet af en grundlagsproblematik der består i, at den ikke har sit objekt til rådighed. Pædagogik som en (polyfon) praksis knyttet til (polyfon) fortolkning af den praksis, der bidrager til at projektet udvikles. Samspillet mellem forskning / disciplin og praksis er ikke-hierarkisk. Hvordan kan det praktiseres?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2019 |
Antal sider | 13 |
Status | Udgivet - 2019 |
Begivenhed | Universitetsbarnehager - Campus Pilestredet, Oslo, Norge Varighed: 16 sep. 2019 → 16 sep. 2019 https://www.oslomet.no/om/lui/blu/universitetsbarnehager |
Seminar
Seminar | Universitetsbarnehager |
---|---|
Lokation | Campus Pilestredet |
Land/Område | Norge |
By | Oslo |
Periode | 16/09/19 → 16/09/19 |
Internetadresse |
Emneord
- daginstitutioner
- handlingsvidenskab
- teori-praksisforholdet