Pædagogisk nudging af professionsidentitet gennem design games

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Kapitlet deler praksiserfaringer med at udvikle og anvende metoden design games til pædagogisk nudging af studerendes læreproces frem mod dannelse af en erfaringsbaseret entreprenøriel professionsidentitet, der giver anledning til engagement og autonomi. Vi illustrerer, hvordan design games kan lede studerende igennem transformative læreprocesser, hvor de undersøger, eksperimenterer med samt reflekterer over kognitive, emotionelle og sociale dimensioner i udviklingen af professionsidentitet.
OriginalsprogDansk
TitelMulighedernes Didaktik
RedaktørerMichael Breum Ramsgaard, Raffaele Brahe-Orlandi, Christina Højlund, Mette Lindahl Thomassen, Thomas Østergaard
Antal sider19
Vol/bind1.
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagFrydenlund
Publikationsdato9 jun. 2022
Udgave1.
Sider214-232
Kapitel10
ISBN (Trykt)9788772164854
StatusUdgivet - 9 jun. 2022

Emneord

  • didaktik

Citationsformater