TY - CHAP
T1 - Pædagogisk nudging af professionsidentitet gennem design games
AU - True, Klaus Greve
AU - Johannesen, Rikke
PY - 2022/6/9
Y1 - 2022/6/9
N2 - Kapitlet deler praksiserfaringer med at udvikle og anvende metoden design games til pædagogisk nudging af studerendes læreproces frem mod dannelse af en erfaringsbaseret entreprenøriel professionsidentitet, der giver anledning til engagement og autonomi. Vi illustrerer, hvordan design games kan lede studerende igennem transformative læreprocesser, hvor de undersøger, eksperimenterer med samt reflekterer over kognitive, emotionelle og sociale dimensioner i udviklingen af professionsidentitet.
AB - Kapitlet deler praksiserfaringer med at udvikle og anvende metoden design games til pædagogisk nudging af studerendes læreproces frem mod dannelse af en erfaringsbaseret entreprenøriel professionsidentitet, der giver anledning til engagement og autonomi. Vi illustrerer, hvordan design games kan lede studerende igennem transformative læreprocesser, hvor de undersøger, eksperimenterer med samt reflekterer over kognitive, emotionelle og sociale dimensioner i udviklingen af professionsidentitet.
KW - didaktik
M3 - Bidrag til bog/antologi
SN - 9788772164854
VL - 1.
SP - 214
EP - 232
BT - Mulighedernes Didaktik
A2 - Breum Ramsgaard, Michael
A2 - Brahe-Orlandi, Raffaele
A2 - Højlund, Christina
A2 - Lindahl Thomassen, Mette
A2 - Østergaard, Thomas
PB - Frydenlund
CY - Frederiksberg
ER -