Pædagogisk praksis mellem kvalitetsløft og faglig erosion

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Kapitlet tager afsæt i hverdagen for ansatte i daginstitutioner og stiller skarpt på forholdet mellem overgribende styring og mulighederne for lokalt i den enkelte institution at overskride eller substantielt indholdsudfylde styringens intentioner. Gennem cases fra et omfattende aktionsforskningsprojekt giver kapitlet indblik i, hvilke mulige konsekvenser den omfattende kvalitetssikring samt centralt planlagte projekter har for medarbejderes og lederes faglige engagement og oplevelse af at kunne levere kvalitet i pædagogisk praksis.
OriginalsprogDansk
TitelTæller vi det der tæller? : Målstyring og standardisering i arbejdslivet
RedaktørerMalene Friis Andersen, Lene Tanggaard
Antal sider24
Vol/bind5
UdgivelsesstedAarhus
ForlagKlim
Publikationsdato11 nov. 2016
Sider205-229
ISBN (Trykt)978-87-7129-872-7
StatusUdgivet - 11 nov. 2016
NavnModerne arbejdsliv
Vol/bind5

Emneord

  • pædagogisk arbejde
  • arbejdsmiljø
  • kvalitetsstyring

Citationsformater