Pædagogisk praksis mellem kvalitetsløft og faglig erosion

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

    Abstract

    Kapitlet tager afsæt i hverdagen for ansatte i daginstitutioner og stiller skarpt på forholdet mellem overgribende styring og mulighederne for lokalt i den enkelte institution at overskride eller substantielt indholdsudfylde styringens intentioner. Gennem cases fra et omfattende aktionsforskningsprojekt giver kapitlet indblik i, hvilke mulige konsekvenser den omfattende kvalitetssikring samt centralt planlagte projekter har for medarbejderes og lederes faglige engagement og oplevelse af at kunne levere kvalitet i pædagogisk praksis.
    OriginalsprogDansk
    TitelTæller vi det der tæller? : Målstyring og standardisering i arbejdslivet
    RedaktørerMalene Friis Andersen, Lene Tanggaard
    Antal sider24
    Vol/bind5
    Udgivelses stedAarhus
    ForlagKlim
    Publikationsdato11 nov. 2016
    Sider205-229
    ISBN (Trykt)978-87-7129-872-7
    StatusUdgivet - 11 nov. 2016
    NavnModerne arbejdsliv
    Vol/bind5

    Emneord

    • kvalitetsstyring
    • pædagogisk arbejde
    • arbejdsmiljø

    Citationsformater

    Husted, M. (2016). Pædagogisk praksis mellem kvalitetsløft og faglig erosion. I M. Friis Andersen, & L. Tanggaard (red.), Tæller vi det der tæller?: Målstyring og standardisering i arbejdslivet (Bind 5, s. 205-229). Klim. Moderne arbejdsliv, Bind. 5