Abstract
Bogen giver lærerstuderende og lærere indsigt i pædagogisk-psykologisk teori som en grundlæggende forudsætning for både at kunne udvikle de teoretisk-analytiske og praktisk-pædagogiske kompetencer, som lærerarbejdet i skolen kræver.
Fælles for bogens kapitler er, at de alle er skrevet af forskere og undervisere, der har en erfaringsbaseret og forskningsinformeret tilgang til studiet af lærerarbejdet.
Fælles for bogens kapitler er, at de alle er skrevet af forskere og undervisere, der har en erfaringsbaseret og forskningsinformeret tilgang til studiet af lærerarbejdet.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Akademisk Forlag |
Antal sider | 324 |
ISBN (Trykt) | 9788750059066 |
Status | Udgivet - jan. 2023 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- inklusion
- kollegial refleksion
- kommunikation
- lærerprofessionalitet
- motivation
- pædagogisk psykologi
- skolens fællesskaber
- teamsamarbejde
- udviklingsstøttende relationer
- vejledt deltagelse
- Børn og unge
- børneperspektiver
- identitet
- konflikter
- leg
- situeret ulighed
- socialisering
- udvikling