Pædagogisk psykologi: Motivation, identitet og læring

Søren Pjengaard, Niels Egelund, Jan Tønnesvang, Lene Tanggaard Pedersen

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskningpeer review

Abstract

Ideen med denne grundbog om pædagogisk psykologi er at vedkende sig, at læreren er en potentiel forsker i klasseværelset og i skolen hver dag. Dette potentiale skal udnyttes til glæde for læreren og ikke mindst for eleven. Ambitionen med bogen er at gøre det muligt for læreren at være en aktiv og konstant undersøger af værdien og betydningen af hans egne og kollegernes fremgangsmåder i undervisningen med henblik på at kunne beskrive, forklare, forstå og fortolke undervisningssituationers kompleksitet for sig selv og andre.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedFrederikshavn
ForlagDafolo
Antal sider159
ISBN (Trykt)978-87-7281-453-7
StatusUdgivet - 2009
BegivenhedPædagogisk psykologi -
Varighed: 1 jan. 2009 → …

Konference

KonferencePædagogisk psykologi
Periode01/01/09 → …

Citationsformater

Pjengaard, S., Egelund, N., Tønnesvang, J., & Pedersen, L. T. (2009). Pædagogisk psykologi: Motivation, identitet og læring. Dafolo.