Pædagogisk teori, empiri og praksis: et bidrag til aktionsforskning

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Aktionsforskningen udfordrer - på samme måde som også andre forskningstilgange gør - pædagogikken. Spørgsmålet bliver nemlig, hvad det egentlig vil sige at forske pædagogisk, og hvordan forholdet er mellem pædagogisk teori, pædagogisk empiri og pædagogisk praksis (Gruschka, 2011; Brinkmann, 2015). Nogle af disse spørgsmål vil jeg prøve at uddybe nærmere i det følgende, Jeg vil ud fra et almenpædagogisk perspektiv se på aktionsforskningen og prøve at afdække de spørgsmål, almenpædagogikken stiller til forskningen.
OriginalsprogDansk
TitelAktionsforskning : indefra og udefra
RedaktørerMicki Sonne Kaa Sunesen
Antal sider16
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2019
Sider45-60
ISBN (Trykt)978-87-7160-645-4
StatusUdgivet - 2019
NavnUndervisning og læring

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater