Pædagogisk udvikling i spændingsfeltet mellem omverdenskrav og visioner

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Pædagogisk udvikling ses af forfatterne som et forhold der er indlejret i et spændingsfelt mellem samfundsmæssige - og politiske krav , professions- og enkeltindivids interesser i uddannelse. Pædagogisk udvikling medfører en tolkning af omverdenskrav, og handler om de studerendes læreproces og udvikling af uddannelsen gennem undervisersamarbejde. Pædagogisk udvikling udfordrer til didaktisk refleksion, refleksion over over underviserrollen og refleksion over samspillet mellem uddannelsesinstitution og samfundet.
OriginalsprogDansk
TitelPerspektiver på udvikling
RedaktørerKirsten Bjerg, Mette Bønnelykke, Else Kobow, Ulli Zeitler
Antal sider18
ForlagUdviklingsinitiativet for sygeplejerskeuddannelsen i Aarhus Amt
Publikationsdato2004
Udgave1. udg
Sider217-35
ISBN (Trykt)87-989918-0-9
StatusUdgivet - 2004

Emneord

  • uddannelsesplanlægning
  • pædagogisk udvikling
  • sygeplejerskeuddannelsen

Citationsformater